פילאטיס לאחר לידה: חזרה לכושר לאחר לידה

לידה היא אירוע טבעי, אך היא גם יכולה להיות אירוע קשה וטראומטי לגוף האישה. השינויים הפיזיולוגיים וההורמונליים אשר נגרמים לגוף האישה בעקבות הלידה, יכולים להוביל לכאבי גב, כאבי אגן והתרחבות האגן.

לכן, מומלץ פילאטיס לבצע פילאטיס, פעילות גופנית יעילה לשיקום הגוף לאחר הלידה. אימון הפילאטיס מתמקד בשיפור היציבה, הכוח, הגמישות וכן המודעות הגופנית. תרגילי פילאטיס אחרי לידה הם שונים מתרגילי פילאטיס מסורתיים, אשר נועדו לחזק את שרירי רצפת האגן, הבטן והגב, ולשפר את היציבה. כמו כן, הם לוקחים בחשבון את השינויים המתרחשים בגוף האישה במהלך ההריון והלידה.

 

היתרונות של פילאטיס לאחר לידה

1. חיזוק שרירי הליבה – במהלך ההריון, שרירי הליבה עוברים מאמץ ומתיחה משמעותיים עד מאוד. פילאטיס לאחר לידה מכוון לשרירים אלה, כולל שרירי הבטן, רצפת האגן והגב, על מנת להחזיר את הכוח והיציבות. באמצעות הדרכה של מדריכים מיומנים, תוכלו להחזיר את כוח הליבה בהדרגה ולמנוע בעיות לאחר לידה כמו היפרדות בטנית.

2. שיפור היציבה – הריון עשוי להוביל ברוב המקרים לשינויים ביציבה, כלומר לעיקול מוגבר בגב התחתון וכתפיים מעוגלות. תרגילי פילאטיס לאחר לידה מתמקדים בחיזוק השרירים התומכים בעמוד השדרה, אשר מסייעים לחזור ליישור תקין ולהקל על אי נוחות המורגשת ביציבה.

3. החזרת חוזק הבטן – שרירי הבטן נמתחים ונפרדים במהלך ההריון, דבר אשר מוביל לתחושת חולשה וחוסר יציבות. באימון פילאטיס לאחר לידה משתמשים בתרגילים ממוקדים על מנת להפעיל ולחזק את השרירים הללו, להקל על ההתאוששות שלהם וכן לשפר את טונוס הבטן הכללי.

4. סיוע בירידה במשקל – במהלך ההריון יש נטייה טבעית לעלות במשקל, אבל יכול להיות מאתגר להשיל את עודפי המשקל הללו לאחר הלידה. פילאטיס לאחר לידה מתמקד בחיזוק הגוף המלא ושריפת קלוריות, כך יכול לסייע בירידה במשקל ולעזור לחזור לכושר בצורה בטוחה ומבוקרת.

 

תרגילים לפילאטיס לאחר לידה

לפני שמתחילים תרגילים אחרי לידה או כל שגרת פעילות גופנית אחרת לאחר לידה, חשוב להתייעץ עם רופא הנשים. בנוסף, יש לקבל הדרכה מותאמת אישית על סמך הצרכים הספציפיים של כל אישה. מספר תרגילי מפתח שתוכלו לשלב בשגרת פילאטיס לאחר הלידה:

1. תרגילי בטן עדינים – 

התחילו עם תרגילי בטן עדינים על מנת לחבר מחדש ובהדרגה עם שרירי הליבה. הטיות אגן וכפיפות בטן עדינות הן אפשרויות נהדרות להפעיל את שרירי הבטן העמוקים מבלי להתאמץ.

2. תרגילי רצפת האגן – 

תרגילי רצפת האגן חשובים על מנת להתאושש בהצלחה לאחר לידה. תרגילים אלו מסייעים בחיזוק השרירים אשר תומכים באיברי האגן ומסייעים בשליטה בשלפוחית ​​השתן. ניתן להתחיל עם התכווצויות רצפת האגן ולהגביר בהדרגה את משך הזמן והעוצמה.

3. תרגילים לחיזוק הגוף – 

כאשר מחזירים את הכוח והביטחון, ניתן להתקדם לתרגילי חיזוק של כל הגוף. תרגילי גשרים, כפיפות בטן וכן תרגילי פלאנק אחרי לידה מותאמים, הם מצוינים למיקוד במספר קבוצות שרירים תוך מתן אימון בטוח ואפקטיבי.

פילאטיס לאחר לידה מספק גישה הוליסטית בנושא חזרה לכושר לאחר לידה. אימון זה מתמקד בבנייה מחדש של כוח הליבה, משפר את היציבה ומסייע בירידה במשקל. לכן, פילאטיס לאחר לידה הוא בחירה נהדרת עבור אמהות טריות.

 

ציוד לפילאטיס לאחר לידה

ישנם סוגים רבים ושונים של ציוד פילאטיס אשר מומלץ לשימוש לאחר לידה. ציוד זה יכול לסייע לנשים לתרגל פילאטיס בבית, או להוסיף אתגר לתרגילים שהן עושות בסטודיו. למשל, מזרן פילאטיס הוא בסיסי לכל מי שרוצה לתרגל פילאטיס. מזרן פילאטיס מספק את התמיכה הנדרשת ומאפשר לתרגל את התרגילים בצורה נכונה. כמו כן, הוא צריך להיות בעובי הנכון, על מנת לספק תמיכה אך לא ליצור התנגדות לא רצויה.

ציוד נוסף המתאים לשימוש לאחר לידה הוא כדור פילאטיס אשר יכול לעזור לשפר את היציבה והגמישות, הכדור צריך להיות בקוטר המתאים לגובה המתאמנת. יש עוד מגוון מוצרים רבים המתאימים לשימוש לאחר לידה, בחירת הציוד הנכון היא חשובה מאוד. יש לבחור בציוד איכותי, המדויק לצרכים וליכולותיה של המתאמנת. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים נוספים, כגון ניסיון בפילאטיס. אם מדובר בהתחלה, אז עדיף להתחיל עם ציוד בסיסי וככל שתתרגלו יותר, תוכלו לרכוש ציוד מתקדם יותר.

מדיק סנטר ספורט עם למעלה מ20 שנות ניסיון בענף הספורט, מחויבים לספק לכם מוצרים איכותיים מהשורה הראשונה, זאת לצד שירות מקצועי ואמין. אנו במדיק סנטר ספורט שמים דגש על איכות ועמידות בכל מוצר שאנו מציעים. אנו מבינים את חשיבות ההשקעה בציוד אמין אשר יחזיק מעמד לאורך שנים. בקטלוג הנרחב שלנו תמצאו את כל מה שאתם צריכים על מנת לשפר את שגרת הפילאטיס שלכם.

עם צוות של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, אנחנו כאן כדי לסייע לכם בכל שלב. בין אם אתם זקוקים להכוונה בבחירת הציוד המתאים או זקוקים למענה על שאלות כלשהן בנוגע למוצרי הפילאטיס שלנו, אנו מתחייבים לספק לכם את הסיוע הנדרש! צרו קשר במספר 09-8619619.

התחילו את המסע לכושר לאחר לידה עוד היום ותהנו מהיתרונות של גוף חזק ובריא יותר!