פילאטיס לגיל השלישי: טיפול לגוף ולנפש

ככל שמתבגרים, שמירה על אורח חיים פעיל הופכת להיות חשובה יותר ויותר. פעילות גופנית סדירה לא רק שומרת את הגוף חזק ובריא, אלא היא גם מסייעת בשמירה על הרווחה הנפשית. צורת פעילות גופנית אחת אשר צברה פופולריות בקרב הגיל השלישי היא פילאטיס.

במאמר זה נחקור את עולם הפילאטיס לבני גיל הזהב, היתרונות שלו וכיצד ניתן לשלב אותו בשגרת היומיום.

 

פילאטיס בגיל השלישי

מה זה פילאטיס?

פילאטיס היא שיטת פעילות גופנית בעלת השפעה נמוכה אשר מתמקדת בחיזוק שרירי הליבה, שיפור הגמישות ושיפור יישור הגוף. אימון הפילאטיס משלב אלמנטים של יוגה, בלט ואימוני כוח כדי ליצור צורת פעילות גופנית ייחודית. כמו כן, עקרונות הפילאטיס כוללים ריכוז, שליטה, דיוק, נשימה וזרימה. זאת ועוד, פילאטיס לגיל השלישי מתבצע בקצב איטי ובעדינות, תוך שימת דגש על ביצוע תנועות נכונות ומדויקות. המדריכים מוסמכים ומנוסים בעבודה עם מבוגרים, לכן, הם יודעים להתאים את התרגילים ליכולותיהם הפיזיות של המשתתפים.

 

יתרונות הפילאטיס לגיל השלישי

תרגילי פילאטיס לגיל השלישי טומנים בחובם יתרונות רבים, מה שהופך אותם אידיאליים לשלב זה של החיים:
1. גמישות ושיווי משקל משופרים – תרגילי פילאטיס נועדו להאריך ולמתוח את השרירים, לעזור לפתח ולשפר את הגמישות ולהחזיר את טווחי התנועה הטבעיים. זה, בתורו, משפר את שיווי המשקל ואף מפחית את הסיכון לנפילות.
2. חיזוק שרירי הליבה – לשרירי הליבה, לרבות הבטן, הגב ורצפת האגן, קיים תפקיד מכריע בשמירה על יציבות ושיווי משקל. תרגילי הפילאטיס מכוונים לשרירים אלו, מה שמוביל לליבה חזקה יותר ויציבה טובה יותר.
3. הפחתת כאבי מפרקים ונוקשות – פילאטיס מקדם גמישות מפרקים, דבר שיכול לסייע בהקלת הכאב והנוקשות הנלווים בדרך כלל להזדקנות ולמצבים כמו דלקת פרקים.

 

תרגילי פילאטיס בטוחים ויעילים לקשישים

פילאטיס הוא אימון שאכן מתאים למבוגרים וקשישים, ועדיין חשוב לשנות ולהתאים את התרגילים, על מנת להבטיח בטיחות ויעילות למתאמנים.

להלן כמה תרגילי פילאטיס למבוגרים, בסיסיים ומתקדמים:

תרגילי נשימה ומתיחות חימום – יש להתחיל את סשן הפילאטיס עם תרגילי נשימה עמוקה, על מנת למקד את המוח ולהכין את הגוף. יש לבצע מתיחות חימום עדינות כדי לשחרר את השרירים.

תרגילים עדינים לחיזוק הליבה – הפעילו את שרירי הליבה עם תרגילים כגון הטיות אגן, תרגילי בטן וגשרים. תרגילים אלו מסייעים בחיזוק של הליבה מבלי להפעיל עומס יתר על הגוף.

שינויים לבעלי בעיות ניידות – אם יש לך בעיות ניידות או מגבלות פיזיות מסוימות, קיימות גרסאות מגוונות מעודכנות של תרגילי פילאטיס שתוכננו במיוחד כדי להתאים לצרכים שלכם. התייעצו עם מדריך פילאטיס מוסמך המתמחה בעבודה עם הגיל השלישי על מנת להבטיח אימון ראוי ונכון.

 

תרגילי פילאטיס מתקדמים לגיל השלישי

לאחר שתצברו ביטחון וכוח, תוכל להתקדם בהדרגה לתרגילי פילאטיס מאתגרים יותר. אלה עשויים לכלול שימוש ברצועות התנגדות ואביזרים שונים על מנת לספק התנגדות או תמיכה נוספת.

חשוב לזכור, תמיד להקשיב לגוף ולהתקדם בקצב שלכם. אם משהו מרגיש מאתגר מדי או גורם לאי נוחות, התייעצו עם המדריך שלכם לגבי שינויים או תרגילים חלופיים.

 

טיפים לגיל השלישי בהסתגלות לפילאטיס

כדי להפיק את המרב מתרגול הפילאטיס שלכם, מומלץ לעקוב אחר הטיפים הבאים:
1. מציאת מדריכי פילאטיס מוסמכים לגיל השלישי – יש חשיבות מכרעת לעבוד עם מדריך פילאטיס מוסמך שיש לו ניסיון בעבודה עם הגיל השלישי. חפשו מדריכים עם רקורד מוכח והמלצות.
2. אמצעי בטיחות במהלך אימוני פילאטיס – צורה וטכניקה נכונה היא חיונית למניעת פציעה במהלך תרגילי פילאטיס. הקפידו תמיד על היציבה, הצורה והיישור שלכם. אם אינך בטוח לגבי הטכניקה הנכונה, התייעצו עם המדריך שלכם לקבלת הדרכה. בנוסף, הקפידו להתחמם כראוי לפני כל פגישה ולהתקרר לאחר מכן.
3. הקשיבו לגוף שלכם והימנעו ממאמץ יתר – אמנם חשוב שתאתגרו את עצמכם, אך חשוב לא פחות להקשיב לגוף שלכם ולהימנע ממאמץ יתר. אם אתם חווים כאב או אי נוחות במהלך פעילות גופנית, הפסק מיד והתייעצו.

תרגילי פילאטיס למבוגרים מציעים שפע יתרונות פיזיים ונפשיים. בין אם אתם מחפשים לשפר את הגמישות, לחזק את הליבה או להקל על כאבי מפרקים, פילאטיס יכול לעזור להצעיר את הגוף והנפש שלכם.

מדיק סנטר ספורט עם למעלה מ20 שנות ניסיון בענף הספורט, מחויבים לספק לכם מוצרים איכותיים לפילאטיס מהשורה הראשונה, זאת לצד שירות מקצועי ואמין.
אנו במדיק סנטר ספורט שמים דגש על איכות ועמידות בכל מוצר שאנו מציעים. אנו מבינים את חשיבות ההשקעה בציוד אמין אשר יחזיק מעמד לאורך שנים. בקטלוג הנרחב שלנו תמצאו את כל מה שאתם צריכים על מנת לשפר את שגרת הפילאטיס שלכם.
עם צוות של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, אנחנו כאן כדי לסייע לכם בכל שלב. בין אם אתם זקוקים להכוונה בבחירת הציוד המתאים או זקוקים למענה על שאלות כלשהן בנוגע למוצרי הפילאטיס שלנו, אנו מתחייבים לספק לכם את הסיוע הנדרש! צרו קשר במספר 09-8619619.

מחירים מיוחדים לאנשי
מקצוע ומוסדות

מדריכים | מאמנים | פיזיותרפיסטים | אנשי מקצוע | מכונים | מוסדות | קבוצות ועוד…

מוצרים שאולי תאהב